voorgoed blessurevrij hardlopen?

maak van je lichaam een goed geöliede machine

Het Ultieme blessurevrij recept voor Hardlopers

Veel recreatieve hardlopers starten met hardlopen op gevoel. Zonder Plan. Omdat het kan. De eerste weken vlieg je erin. Geen pijntjes. Lekker ontspannen lopen. Maar dan…

Na een aantal weken merk je toch dat je wat voelt trekken. Je denkt dan nog “hoort erbij, niets van aan trekken”. En dat is nu precies waarom 70 – 80% van de lopers vroeg of laat blessures oplopen. Dat is zonde en helemaal niet nodig. Als je tenminste weet hoe jij jezelf blessurevrij kunt houden. Laat dat nu juist heel simpel zijn en weinig van je tijd te hoeven kosten.

Vanuit mijn eigen passie voor het lopen van middellange en lange afstanden – 20 tot 60 km – en mijn vakinhoudelijke kennis als sporttherapeut ben ik me sinds 2016 gaan specialiseren in de sportverzorging van de hardloopsport.

Ik kan jou precies vertellen WAT (kennis) er niet goed werkt, HOE (praktijk) het wel zou moeten werken en nog belangrijker: WAAROM (mechanica) dat werkt. Deze kennis pas ik dagelijks in de praktijk toe. Soms kunnen kleine details grote verschillen maken en daarmee een hoop frustraties voorkomen

Blessurevrij Hardlopen = zorgeloos genieten

Hardlopen is geen doel op zichzelf. Het is een middel om van A naar B te komen. Je kunt bijna geen sport bedenken waarbij rennen noodzakelijk is. Toch krijgt dit nagenoeg geen aandacht in het trainen. Wat betekent het nou om technisch goed te lopen en de kans op blessures te verkleinen. Rennen wordt gezien als iets wat je kunt en waar je niet over hoeft na te denken. Totdat er blessures beginnen te ontstaan. Daar heb ik echter nooit meer last van.

Het grote geheim achter mijn succes is het tackelen van mijn “Prestatie Killers”. Kleine ongemakjes geef ik niet de kans uit te groeien tot chronische klachten. Doordat ik weet hoe ik mijn gewrichten en spieren aandacht moet geven, kan ik klachtenvrij blijven. Als ik tijdens het lopen wat begin te voelen, doe ik daar diezelfde dag en de dagen daarna diréct wat aan.

Je lichaam werkt volgens een perfect design. Net als dat je dagelijks je tanden poetst om gaatjes te voorkomen besteed ik dagelijks 10 tot 15 minuten aan het langslopen van grote spiergroepen om spanningen weg te nemen en gewrichten soepel te houden.

Wil je leren hoe ik dat doe?

Voorgoed blessurevrij hardlopen met Het stap voor stap traject

N

Wil jij weer zorgeloos kunnen hardlopen?

N

Kan jouw lichaam wel wat aandacht gebruiken?

N

Wil jij voorgoed afscheid nemen van het "Blessure-Beest"?

N

Ben jij er klaar voor om van je lichaam een goed geoliede machine te maken?

Dan is dit het meest complete programma wat je tegen gaat komen. Ik heb mijn beste behandeltechnieken en thuisoefeningen van de afgelopen jaren gecombineerd in dit traject. Je profiteert van 3 jaar praktijkervaring en kennis van een expert in blessurevrij hardlopen.

Dankzij staand beroep treedt er al slijtage op in mijn heupen. Dit geeft beperkingen door pijn en stijfheid. Zowel in het dagelijks leven als bij het (intensieve) sporten. De massages van Daan brengen verlichting en minder stijfheid. En dat al na twee sessies😊

Marco

Jacques

André

Onderdelen van dit traject

?

Ontdek je "Prestatie-Killers"

Aan de hand van een workshop ontdek je welke ‘onderdelen’ van je lichaam de bron kunnen vormen van je (telkens terugkerende) blessures.

Video's Massagetechnieken

Je ontvangt een verzameling aan oefeningen voor elke Prestatie Killer die je kunt inzetten om spierspanning te verlagen.

Hardlopen Hervatten

Al tijdens het traject ga je onder mijn begeleiding de hardlooptraining hervatten. Dat kan 1-op-1 of op afstand.

w

1-op-1 Behandelingen

Met behulp van 2 uitgebreide behandelsessies bij mij in de praktijk maak ik een start voor je om jouw Prestatie Killers te verkleinen.

1

Video's Mobiliteit oefeningen

Naast oefeningen om spierspanning te verlagen krijg je ook een serie aan oefeningen om het beweegbereik te vergroten.

Slot bijeenkomst

Na afloop van het traject evalueren we je resultaten die je hebt behaald. Waar nodig stuur ik bij en geef ik tips en advies.

Strategieplan voor Thuis

Aan de hand van jouw Prestatie Killers stel ik een 28 dagenplan op hoe jij thuis dagelijks aan de slag gaat om soepeler en mobieler te worden.

Video's Kracht en Coördinatie

Pijnvrij bewegen is meer dan spanning verlagen of mobiliteit vergroten. Je krijgt ook oefeningen om zwakke spieren te versterken.

g

Trainingsschema op maat

Ik kijk met je mee om de opbouw van je training goed vorm te geven. We kijken naar je doelen en werken daar naartoe.

Voorgoed blessurevrij hardlopen met Het stap voor stap traject

€ 297 ,-          € 247 ,-

N

Wil jij weer zorgeloos kunnen hardlopen?

N

Wil jij voorgoed afscheid nemen van het "Blessure-Beest"?

N

Ben jij er klaar voor om van je lichaam een goed geoliede machine te maken?

Dan is dit het meest complete programma wat je tegen gaat komen. Je profiteert van 3 jaar praktijkervaring en kennis van een expert in blessurevrij hardlopen.

Cashback actie!

Heb je al deelgenomen aan de workshop Stappenplan? Dan krijg je €25,- korting als je deel gaat nemen aan het Stap voor Stap Traject

Lelie

Ernst-Jan

Sonja

Veel gestelde vragen over het Traject Stap voor Stap voor Hardlopers

Ben ik na dit Traject van al mijn blessures af

De kans is groot dat je een heel eind op weg komt. De Workshop geeft je de mogelijkheid hier korte metten mee te maken. Je gaat zelf thuis aan de slag met de uitkomsten van de workshop en je eigen “Prestatie-Killers”.

De contact momenten bij mij in de praktijk worden geheel gewijd aan het verder oplossen en verhelpen van je grootste problemen. Het ligt vervolgens helemaal aan je motivatie en de ernst van je blessure hoe snel dat kan gaan.

Met de kennis die je opdoet ben je wel in staat om nieuwe blessures in de toekomst te helpen voorkomen.

Voor wie is dit traject het meest geschikt

Er is geen instapniveau om deel te nemen aan dit traject. Of je nu al jaren loopt of op het punt staat te beginnen met hardlopen, dit traject legt de basis onder een gezonde hardloop-carrière.

Je komt erachter welke spieren of gewrichten de meeste aandacht moeten krijgen om blessurevrij te worden en te blijven. Daarnaast is het aanpakken van de “Prestatie-Killers” ook de sleutel naar het lopen van snellere tijden en langere afstanden.

Wat is er vernieuwend aan dit traject

Bij veel clinics staat de looptechniek zelf centraal. Bij een fysiotherapeut krijg je oefeningen mee die voor sterkere spieren moeten zorgen.

In dit traject staan beide centraal. Pas als je houding en je lichaam ‘klaar zijn’ om gezond te kunnen bewegen kunnen we kijken naar de techniek van het lopen zelf. In dit traject geef ik je handvatten om te kijken hoe jij je leefstijl, houding en techniek kunt gaan verbeteren.

Ik help je op weg maar vervolgens ben je in staat om thuis voortaan zelf de oplossing te vinden voor je kwaaltjes

Wat heb ik nodig om deel te kunnen nemen aan dit traject

Feitelijk niets. Je krijgt van mij alle materialen die je nodig hebt om alleen of in tweetallen de workshop te doorlopen. Aan de hand daarvan ontvang je oefeningen en adviezen gericht op jouw aandachtspunten waar je thuis mee aan de slag gaat. Verder help ik je in de praktijk met massages en oefeningen op gang.

Trek sportkleding aan die makkelijk zit. Als je al loopt, neem dan je hardloopschoenen mee zodat ik je daar tips op kan geven.

Maak je al gebruik van een foamroller en/of massageballen, neem die dan ook mee. Ook daar heb ik vast wat van te zeggen om je te voorzien van tips en adviezen hoe je die het beste gebruikt.

Gaan we ook hardlopen tijdens dit traject

 

Het liefst ben ik buiten aan het sporten. Daarom doe ik een deel van het dit traject ook het lieftst buiten zodat ik dan wel dingen kan uitbeelden en voordoen.

Waar het weer het toelaat zullen we dus ook buiten aan de slag gaan.

Wat heb ik geleerd na afloop van dit traject

Aan het eind van dit traject kun jij voor jezelf bij elke nieuwe klacht een strategie opstellen. Puntsgewijs kun je thuis aan de slag gaan om van elke ‘onvoldoende’ op te trainen naar een ‘voldoende’ en naar een ‘goed’ met als uiteindelijke doel een ‘uitmuntend’ op alle 12 de standaarden.

Je zult zien als je deze kennis dagelijks in de praktijk brengt dat je nooit meer last zult hebben van blessures

Wil jij ook voorgoed blessurevrij hardlopen?

Meld je direct aan voor het Stap voor Stap Traject

Praktijk informatie:

Openingstijden:
Maandag, Dinsdag en Vrijdag: 09:00 t/m 17:00

Woensdag en Donderdag: 09:00 t/m 22:00

06 – 149 539 76
Dennewitjeshof 25
3544 VN  Utrecht

Dennewitjeshof 25 3544 VS Utrecht

Anneke

Voelde alsof Daan echt aandacht besteedde aan wat hij aan het doen was. De massage was zoals die hoort te zijn: op iedereen afgestemd. Als er  meer aandacht besteed moet worden, gebeurt dat ook.

Alexandra

Bryon