Video-instructies om goed te leren Stretchen en Strekken

Leer in een paar minuten hoe jij spierpijn en verkrampte spieren voorkomt na het trainen

Goed leren Stretchen en Strekken…

Wel of niet strekken? De een zeg van wel, de ander van niet. Ik zit in het kamp “wel strekken”. Met de juiste techniek voorkom je kleine pijntjes en verhelp je dat stekende, trekkende gevoel in je spieren.

Hard werken kan. En is lekker. Maar achter de computer zit je veelal lang achter elkaar. We nemen haast geen pauze meer en onze houding lijdt hier zichtbaar onder. Door af en toe even lekker te stretchen en strekken geef je de spieren even een welverdiende pauze. De doorbloeding neemt weer toe waardoor je klachten helpt voorkomen.

Een paar keer sporten of goed bewegen per week is goed voor je. Het helpt met het doorbreken van de zittende bestaan gedurende de rest va de week. Maar neem jij na het sporten ook de juiste cooling down? Weet jij op welke manier jij je spieren helpt met herstellen en aansterken?

In veel gevallen rekken we 1 of 2 spieren en that’s it. Maar afzonderlijke spieren zijn altijd onderdeel van een beweegketen. Het is daarom veel beter om de gehele beweegketen (of onderdelen daarvan) in een keer te stretchen en strekken. 

Als je deze serie van Stretch en Strek houdingen elke week 2 keer doorloopt garandeer ik dat je soepele spieren krijgt en houdt.

Downward Facing Dog

Crescent Lunge

Kikkersprongen

Het Vliegtuig

De Driehoek

Uitstrekken van één been vanuit zit

De Halve Duif

Kindhouding

De Diamant