Video-instructies voor een groter beweegbereik

Leer in een paar minuten hoe jij van stramme spieren en pijnlijke plekken
naar een flexibeler, buigzamer en leniger lichaam gaat.

Waarom het nuttig is om te werken aan een groter beweegbereik

Een soepel en lenig lichaam veert en buigt mee als er spanning op komt te staan. Hoe minder we bewegen, des te groter is de kans dat je beweegbereik steeds meer afneemt. Je gaat je bewegen als een oud mannetje/vrouwtje.

Er is steeds minder spelling om plotselinge klappen, schokken of bewegingen op te vangen. De kans op pijnklachten en plotselinge ongelukken liggen dan op de loer. Door regelmatig te bewegen stel je dit zo lang mogelijk uit, zelfs tot ver na je pensionering.

Maar hoe je doe je dat op een speelse manier? Hoe doe je dat als je geen zin hebt om te gaan sporten?

Met deze video instructies geef ik je de basis hoe jij ervoor zorgt dat je lichaam flexibel, soepel en veerkrachtig blijft. Het zijn speelse oefeningen die je overal op het werk, thuis of langs het sportveld kunt doen. Ze zijn specifiek ontworpen om verschillende elementen van je lichaam te trainen, onderhouden en elastischer te maken.

VIDEO’S VOOR HET ONDERLICHAAM

Fascia training voor de Heupen

VIDEO’S VOOR HET BOVENLICHAAM

Fascia training voor de Lage Rug

Fascia training voor de Schouders, Armen en Nek

VIDEO’S VOOR HET BOVENLIJF EN ARMEN

Lage Rug / Lumbaal Tapen

Middenrug / Thoracaal Triggerpoint Release

Hoge Rug / Thoracaal Triggerpoint Release

Nek / Cervicaal Triggerpoint Release

Schouder Triggerpoint Release

Lattisimus Dorsi Triggerpoint Release

Biceps Triggerpoint Release

Triceps Triggerpoint Release

Onderarm Binnenzijde Triggerpoint Release

Onderarm Buitenzijde Triggerpoint Release