Hoe zou het zijn als je verder, sneller, lichter en makkelijker zou kunnen hardlopen?

In slechts 4 weken tijd… door juist aandacht te besteden aan je herstel?

Zelfs als je denkt dat je alles al gedaan hebt om voldoende rust te nemen
en rustig aan op te bouwen!

Veel lopers begrijpen het belang van het volgen van de juiste trainingsvormen om progressie te maken in het verbeteren van hun tijden of lopen van langere afstanden.

Maar er is een groot gevaar in de manier waarop de meeste hardlopers denken sneller, langer en uitdagender te kunnen lopen.

3 gevaren eigenlijk…

Te, Te, Te – Veel lopers die hun prestaties willen verbeteren trappen in de valkuil van teveel willen doen – ‘te lang, te snel, te vlug’. Dat is de snelste manier om nooit je doel te bereiken.

Schema Stress – Veel lopers voeren uit wat er in het generieke trainingschema staat. Wat in het schema staat zal wel goed zijn en negeren vervolgens signalen van irritaties of beginnende klachten.

Brandjes Blussen​- Veel lopers hanteren de ‘Neem maar rust’ tactiek of laten blessures alleen lokaal behandelen bij beginnende klachten. Ze zien niet in dat het lichaam een dynamisch netwerk vormt waarin spanningen over een groter geheel verdeeld worden.

Sporttherapie het beste medicijn bij blessures

Bij welke categorie hoor jij?

Ik volg precies de opbouw in het schema – het aantal minuten, herhalingen en keren dat ik moet gaan trainen – en toch loop ik niet soepel en vrij

OF

Telkens als ik denk wat sneller te lopen of mijn rondje groter te maken raak ik geblesseerd en kan ik weer van voor af aan beginnen.

Als jij jezelf hierin herkent, dan heb ik goed nieuws voor je!

Er is namelijk een oplossing.

En dat zit hem niet in vaker of harder trainen…

…Sterker nog het zit hem juist in je houding…

je dagelijkse houding!

 

S

Alle therapeuten al gezien?

Elke keer na een blessure heb je braaf rust gehouden. Na een paar weken rust begon je weer met lopen. Dat ging altijd goed totdat je op het punt kwam dat je je gebruikelijke rondje wilde uitbreiden of wat sneller wilde gaan lopen en weer klachten begon te krijgen.

Dus ben je naar fysiotherapeut geweest. En misschien wel de Manueel therapeut. Of de podotherapeut voor een inlegzooltje. Misschien heb je zelfs wel een loopanalyse laten maken en speciale anti-pronatie zolen aangeraden gekregen.

Telkens werd er lokaal naar het symptoom van de klacht gekeken. Nooit werd er naar het gehele lichaam gekeken.

Kortom je hebt zo’n beetje alles aangegrepen om blessurevrij te kunnen lopen. Alles hielp slechts tijdelijk.

Hoe kan het dan dat je telkens weer last krijgt….

HET ANTWOORD –> Omdat jouw dagelijkse houding een gezonde sporthouding in de weg staat!

Oververhitte motor

Er bestaat een grote mismatch tussen hoe ons lichaam is ‘ontworpen’ om iets te kunnen doen ten opzichte van wat we doen met ons lichaam.

Je kent ongetwijfeld wel de films waarin een Drill-Sergeant op een fluit blaast en 8 mariniers een opblaasboot boven hun hoofd moet tillen en over het strand en door de branding moeten rennen totdat ze erbij neer vallen. Als 1 soldaat minder sterk is, moeten de 7 anderen harder werken om te compenseren. De boot mag immers niet vallen, anders ligt de hele groep uit de opleiding.

Denk nu eens in dat je heup die rubberboot is. Als je wilt gaan rennen, blaast je brein op een fluitje om alle spieren rondom je heup te activeren en over te gaan tot actie. Sommige spieren helpen je heup te stabiliseren, anderen zorgen voor beweging zodat je kunt gaan lopen.

Het probleem is alleen dat de sommige spieren soms het fluitje niet eens horen en dus hun taak niet (voldoende) uitvoeren. Als deze spieren gedurende een langere periode liggen te slapen, ontstaat er op andere plekken een blessure omdat andere spieren deze taak moeten overnemen. De slapende spieren noem ik je “Prestatie Killers”

Jij weet alleen op dit moment niet wat jouw Prestatie Killers zijn of waar ze liggen.

Laten we dat probleem verhelpen!

onderhoud je motor

Je hoeft namelijk niet te wachten totdat je niet meer kunt sporten, je werk kunt doen of spelen met je kinderen voordat je aan de slag gaat met die pijnlijke plekken.

Het antwoord van je probleem is simpel maar niet makkelijk: bewegen vanuit een juiste houding. Om ervoor te zorgen dat je lichaam soepel en langdurig prestaties kan leveren, moet je aandacht hebben voor hoe je beweegt.

Het doen van lichte en makkelijke mobiliteitsoefeningen gaat je aanzienlijke verbetering geven in de manier hoe je rent en herstelt.

Maar ja, welke oefeningen moet je dan doen?

Dat is natuurlijk de ham-vraag.

Je kunt namelijk oneindig veel oefeningen vinden via Google of YouTube waaruit je kunt kiezen.

Maar welke oefeningen heb jij nou het meeste baat bij?

Welke oefeningen blussen nu precies die oververhitte motor van jou?

Die antwoorden ga je vinden met Vernietig je Prestatie Kilers

De Vernietig je Prestatie Killers Methode

De Vernietig je Prestatie Killer methode geeft een revolutionair andere kijk op hardlopen. De basis van blessurevrij blijven genieten van het hardlopen begint bij de manier hoe jou lichaam nu staat en beweegt buiten het sporten om. Het gaat namelijk niet uit van een juiste looptechniek of het volgen van een juiste opbouw. Dat volgt daarna pas. 

Deze unieke methode heeft al heel veel hardlopers geholpen om makkelijker en meer ontspannen te lopen. Ze waren in staat om vervolgens probleemloos hun afstanden uit te breiden of sneller te gaan lopen. En dat terwijl veel van hen soms wel jarenlang met blessures aan het tobben waren en heel veel therapievormen hadden geprobeerd

Als je achterhaalt wat jouw Prestatie Killers zijn is vervolgens een fluitje van een cent deze uit te schakelen en weer te helpen activeren mee te doen.

En het mooiste van allemaal is dat je binnen 4 weken al resultaat ziet en voelt!

Een superkrachtige trainingsmethode van 4 weken die jou direct laat voelen wat jou Prestatie Killers zijn en met welke oefeningen jij die thuis zelf het beste kunt aanpakken en verhelpen!

Waarom zou dit me wel helpen?

Waarschijnlijk heb je al tich oefeningen thuis gedaan om je kuiten te rollen, die steek in je hamstring te rekken, je kniegewricht sterker te maken, je bovenbenen te stretchen.

De kans is groot dat dit telkens op zichzelf staande oefeningen waren om een brandje te blussen. Je deed aan symtoom bestrijden.

Meld je aan de voor Vernietig je Prestatie Killers. De methode bevat specifieke oefeningen die ervoor zorgen dat jouw Prestatie Killers aangepakt worden. Per casus maak ik een selectie van de juiste oefeningen en zet die vervolgens in de juiste volgorde.

Je schiet niet langer met losse flodders om je klachten aan te pakken. Met Vernietig je Prestatie Killers werk je vanuit een overstijgende visie om klachten op structurele wijze te verhelpen.

Een systematische aanpak van 4 weken waarbij je elke dag 10 tot 15 minuten gericht bezig bent om de mobiliteit en stabiliteit van je lichaam te veranderen zodat je soepeler en natuurlijk kunt hardlopen. Deze blessure aanpak ben je tot nu toe nog niet eerder tegen gekomen.

Zie de methode en het daaruit volgende werkplan als je persoonlijke sporttherapeut die je dagelijks verteld wat je moet doen om je blessures te verminderen en voorkomen.

Als je alles al netjes doet volgens een trainingschema, dan zal je zien dat als je dit 4 weken durende schema daaraan toevoegt je binnen de kortste keren eindelijk van al dat blessure gedoe afkomt. Meld je vandaag nog aan en ondervind zelf welke veranderingen dit voor je gaat betekenen. Doorbreek die laatste blokkades in je lichaam!

Dit krijg je allemaal

Week 1: Nulmeting

Je krijgt toegang tot 3 videotrainingen die je moet bekijken. Hierin leg ik de grondbeginselen uit wat een goede basishouding is, hoe je die opbouwt, vasthoudt en vertaald naar een sporthouding. Zonder dit huiswerk kunnen we geen nulmeting afnemen.

Je komt vervolgens bij mij langs op de praktijk (of evt via een Videocall als de afstand te groot voor je is) om te ontdekken wat precies jouw Prestatie Killers zijn. Op mijn aanwijzingen ga je 6 oefeningen uitvoeren. De kwaliteit hoe je dat doet geeft mij de informatie die ik nodig heb om een totaalbeeld van je beweegbereik te maken.

Vervolgens begin je in week 1 van het werkplan wat ik voor je opstel om doelgericht je Prestatie Killers uit te schakelen. Elke oefening heeft zijn eigen waarde en bijdrage aan het geheel. Soms zal je denken wat een bepaalde oefening nu precies te maken heeft met je klacht. Het is juist de interne verwevenheid en verbindingen in je lichaam die ervoor zorgen dat de oorzaak van je klacht niet altijd de plek van je pijnlijke plek zelf is.

Desgewenst kun je gebruik van extra coachingscalls om je gemotiveerd te houden in het volgen van het schema en het stellen van vragen. Daarnaast kun je ook kiezen voor massagebehandelingen op de praktijk om het herstelproces te versnellen en extra te begeleiden.

Wat jij gaat doen:

  • Bekijken van 3 videotrainingen
  • Langskomen op praktijk of via videobellen
  • Kennismaken met de oefeningen van week 1
  • Focus op vorm niet op snelheid
  • Focus op vergroten beweegbereik
  • Eventueel inplannen coachingsgesprekken
  • Eventueel inplannen massagebehandelingen

Week 2 en 3: Progressie

Je hebt kennis gemaakt met de meeste oefeningen die voor jou het meest geschikt zijn. In deze 2e week wordt dit verder aangevuld met oefeningen die ofwel bijdrage aan spierkracht ofwel aan spierconditie en beweegbereik. De basis blijven echter oefeningen die ervoor zorgen dat je Prestatie Killers uitgeschakeld worden.

Hoe je ook staat of beweegt, je lichaam vindt altijd een manier voor stabiliteit. Je lichaam zal zich nooit blootstellen aan onnodig risico om te vallen. Dit heeft je lichaam al die tijd gedaan ten koste van een gezond beweegpatroon. De oefeningen uit week 1 hebben als doel dit gevonden evenwicht naar stabiliteit wat te verstoren.

Wees erop voorbereid dat je mogelijk wat zoekend zal zijn in de zoektocht naar nieuwe stabiliteit. Sommige spieren die een tijdlang niets hebben gedaan moeten opgetraind worden. Andere spieren die overtraind zijn geraakt moeten leren ontspannen. Het aanhouden van het werkplan is daarom belangrijk om je lichaam deze nieuwe vorm van stabiliteit terug te geven.

Wat jij gaat doen:

  • Doorgaan met het volgen van het schema
  • Focus op rust en ontspanning
  • Focus op ademhaling
  • Focus op spierkracht en coördinatie
  • Eventueel coachingsgesprek
  • Eventueel massagebehandelingen

Week 4

De laatste week van het schema wordt de focus nog meer verlegd naar spiercoördinatie en aansturing van het goed staan en bewegen. Vanuit een krachtige basishouding kun je werken aan complexe bewegingen als hardlopen.

Als je het schema netjes gevolgd hebt en de energie erin hebt gestoken die wordt gevraagd ben ik ervan overtuigd dat je beweegbereik aanzienlijk is verbeterd. Ook zal je merken dat je tijdens het lopen zelf – en in de directe tijd erna – veel minder last hebt van je blessures. We ronden het traject desgewenst samen af met een eindgesprek om daarin ook eventuele vervolgstappen te bespreken.

Ik kijk graag met je mee wat ik voor je kan doen in het bereiken van je sportieve doelen bv op het gebied van Uithoudingsvermogen en conditie, Explosiviteit en Kracht, Verbeteren Looptechniek of Crosstraining.

Wat jij gaat doen:

  • Afronden van het schema
  • Focus op spierkracht en coördinatie
  • Eventueel afsluitend coachingsgesprek
  • Bespreken extra begeleiding

Wees eens lief voor jezelf, gun jezelf ook eens wat

Stel je dit eens voor:

T

Je passeert de finishlijn na het lopen van een nieuwe best tijd of afstand (bv een marsthon sub 4 uur, je eerste triatlon of van je eerste 10 km).

T

Je voelt en merkt een voortdurende verbetering in hoeveel makkelijker het hardlopen gaat op een manier die je nooit voor mogelijk had gehouden.

T

Je bent mega enthousiast omdat je nu veel beter hersteld van je trainingen en daardoor ook met veel meer energie de rest van je vrije tijd doorbrengt

T

Je loopt makkelijker, soepeler en energieker dan je voorheen ooit hebt kunnen lopen.

T

Je bent weer helemaal VERLIEFD geworden op het hardlopen, waar het voorheen nog voelde als een Haat/Liefde verhouding.

Blessurevrij hardlopen met Daan den Ouden

dit is wat anderen zeggen van “Vernietig je Prestatie Killers”:

“Ik heb al jaren last van rugklachten. Veel verschillende behandelingen gehad, masr nooit echt van de klachten afgekomen. Ik had het gevoel dat ik door Daan gehoord werd en dat hij verder keek dan naar een losstaand probleem.”

Petra, recreant

Marco, beginnende loper

“Ik vond het prettig met Daan over sporten/hardlopen te praten en hoe blessures te voorkomen. Hij is zelf ook sportief en weet veel van trainingsopbouw en oefeningen. Ik heb regelmatig last van hamstrings en kuiten na sporten en dit heb ik goed kunnen bespreken. Ik ga vol vertrouwen door met trainen”

André, Ultraloper

Blessurevrij hardlopen met Daan den Ouden

Hai, ik ben (Vol)Daan

Sinds ik met voetballen ben gestopt door blessures (2 keer een meniscus en 1 keer een gescheurde kruisband) ben ik overgestapt naar het hardlopen. Omdat lopen om het lopen me wat saai leek had ik me aangemeld voor een Obstakel Run. Het werd een run van 13 km en ik was direct verslaafd. Vele runs heb ik sindsdien gelopen tot 60 km aan toe.

De liefde voor het hardlopen komt ook terug in mijn werk als sport- en massagetherapeut. Ik vind het supertof om andere hardlopers wegwijs te maken in het blessurevrij hardlopen. Ons dagelijks leven zit ons echter in de weg. Cijfers wijzen uit dat bijna 80% van alle lopers vroeg of laat te maken krijgt met een blessure die ervoor zorgt dat ze lange tijd niet kunnen rennen!

Natuurlijk wil iedereen zo soepel als een hinde over de weg snellen. De praktijk is echter behoorlijk anders. Ik zie heel veel sjokkers, sjouwers en slepers voorbij zwoegen. Mijn lopershart doet pijn als ik aan al die beginnende hardloopklachten denk. Hardlopen is meer dan schoenen aantrekken en naar buiten gaan.

Ook de mensen die trainen bij loopgroepen of braaf een schema volgen krijgen vroeg of laat te maken met blessures. Ik vind dat er te weinig aandacht wordt besteedt aan het fundament om op een gezonde manier te lopen.

Want dat is waar ik vurig in geloof. Ons lichaam volgt een perfect design. We zijn van nature geprogrammeerd om te kunnen lopen.

Wat nu als ik jou laat voelen aan welke punten je aandacht moet schenken zodat jij je geen zorgen hoeft te maken over blessures?

En zo ontstond Vernietig je Prestatie Killers    🏃‍♂️   🏃‍♀️

Word jij net zo enthousiast als de anderen?

Daan kijkt naar het totaalplaatje wat er aan de hand is. Ik heb al van alles geprobeerd maar niemand verteld zo uitgebreid hoe het lichaam met elkaar verbonden is. Ik ga vol vertrouwen met de oefeningen aan de slag

Rob, 10 en 21 km loper

Een mooi totaal beeld met handige inzichten en oefeningen die je snel eigen kunt maken en nu onderdeel zijn van mijn hardlooproutine.

Richard, 10 km loper

Daan komt erg professioneel over en ik heb zeker iets aan de coaching gehad voor mijn hardloop routine, top

Hanneke, recreant

Veel gestelde vragen over “Ontdek je Prestatie Killers”

Ben ik na deze training van al mijn blessures af

Het ligt helemaal aan je motivatie en de ernst van je blessure hoe snel dat kan gaan. Je komt te weten wat de onderliggende oorzaak is van je blessures.

Het is vervolgens aan jouzelf hoe gedreven je bent daar wat aan te willen doen. Je doet het wel of niet. Je kunt het niet te vaak doen, wel te weinig. De energie die je erin stopt betaald zich terug.

Ik weet eigen ervaring sinds ik met deze methode werk dat ik geen blessures meer heb. Veel clienten kunnen dat beamen.

 

Voor wie is deze training het meest geschikt

Er is geen instapniveau om deel te nemen aan deze training. Of je nu al jaren loopt of op het punt staat te beginnen met hardlopen, deze training geeft je informatie hoe jouw lichaam er op dit moment voorstaat. De training legt de basis onder een gezonde hardloop-carrière.

Je komt erachter welke spieren of gewrichten de meeste aandacht moeten krijgen om blessurevrij te worden en te blijven. Daarnaast is het aanpakken van de “Prestatie-Killers” ook de sleutel naar het lopen van snellere tijden en langere afstanden.

Wat is er vernieuwend aan deze training

Bij veel clinics staat de looptechniek zelf centraal. Bij een fitness programma of een fysiotherapeut krijg je oefeningen mee die voor sterkere spieren moeten zorgen. Ik ben nog geen training tegen gekomen die een stapje terug doet en kijkt naar wat er nodig is voordat je gaat lopen.

Pas als je houding en je lichaam ‘klaar zijn’ om gezond te kunnen bewegen kunnen we kijken naar de techniek van het lopen zelf. In deze training geef ik je handvatten om te kijken hoe jij je leefstijl, houding en techniek kunt gaan verbeteren.

Wat heb ik geleerd na afloop van deze training

Aan het eind van de training heb jij duidelijk gekregen wat je kunt gaan doen om blessures te verminderen.

Puntsgewijs ga je thuis aan de slag om van elke ‘onvoldoende’ op te trainen naar een ‘voldoende’ en naar een ‘goed’ met als uiteindelijke doel een ‘uitmuntend’ op alle 6 de oefeningen.

Je beweegbereik neemt dag na dag, week in week uit toe. Er is altijd iets waaraan je kunt werken. Deze methode geeft je duidelijke handvatten om je lichaam gezond te houden.

Wat heb ik nodig om deel te kunnen nemen

Trek (sport)kleding aan die makkelijk zit. Er zitten oefeningen bij waarbij je wel kunt gaan zweten. Zorg verder voor voldoende beweegruimte om je heen. Een yogamatje is handig maar niet noodzakelijk.

Je zult verder enkele oefenmaterialen aan moeten schaffen. Denk aan een weerstand elastiek, een foamroller en één of twee massageballen.

BIj het werkschema ontvang je de Bundel Vernietig je Prestatie Killers. Daarin staan verwijzingen naar de video instructies van de oefeningen die je moet gaan doen. Het hebben van een Wifi-verbinding is wel handig maar niet noodzakelijk.

Gaan ik ook hardlopen tijdens de training

Vernietig je Prestatie Killers staat het hardlopen niet in de weg. Als je momenteel geen last hebt van blessures kun je gewoon je schema / trainingen blijven volgen. Ik raad het zelfs aan dit te doen.

Als je momenteel last hebt van klachten kan het verstandig zijn het lopen pas in de tweede week van het schema te hervatten. Die eerste week leg je echt het fundament onder het blessurevrij hardlopen. Dit zijn oefeningen die je het meest opleveren wat betreft je mobiliteit.

Is het mogelijk extra begeleiding te krijgen?

Jazeker. Met de resultaten van de training en de Bundel “Vernietig je Prestatie Killers” kun je thuis zelf aan de slag gaan.

Ik hoor wel terug dat mensen het prettig vinden hierin begeleid te worden. Je kunt ervoor kiezen om tussentijds coachingcalls in te plannen waarin je vragen kunt stellen.

Samen met mij monitoren we jouw progressie naar blessurevrij hardlopen. Op die manier raak je niet het overzicht kwijt.

Naast de coachingscalls kun je ook kiezen voor extra ondersteuning in de vorm van behandelingen bij mij op de praktijk. De behandelingen staan volledig in het teken van het versneld verminderen van jouw Prestatie Killers

Na afloop van het traject evalueren wij jouw resultaten. Al naar gelang jouw wensen geef ik adviezen voor vervolgstappen waarin ik je kan begeleiden.

Hoe vaak moet ik langskomen op de praktijk?

Je hoeft slechts 1 keer langs te komen in Utrecht bij mij op de praktijk. We gaan ongeveer 60 minuten samen op zoek naar jouw Prestatie Killers.

Daarna ga je vervolgens thuis verder aan de slag met behulp van het werkplan. Dit duurt 4 weken. Indien gewenst plannen we extra coachingsgesprekken in die we via videobellen kunnen doen.

Je bent dus slechts 1 keer 60 minuten van je tijd kwijt

Reserveer nu direct je plek tegen een aantrekkelijk lage prijs

Wat staat je nu in de weg om te kunnen genieten van het hardlopen? Je zult ongetwijfeld al van alles hebben geprobeerd om van je blessures af te komen, maar ik garandeer je dat je deze aanpak nog niet eerder tegen gekomen bent.

Stel je toch eens voor hoe blij je bent als je zorgeloos weer je kilometers kunt maken. Ik geloof dat dit binnen 4 weken weer kan.

Als je op onderstaande button “Ik doe mee” klikt, wordt je naar een betaalpagina geleid waar je direct je gegevens kunt achterlaten en betalen. Vanwege de lancering is dit een speciaal tarief die niet altijd zo laag zal blijven. Je wilt deze kans niet missen.

Doe mee net als Wietkse, Marja en Judith

Daan is deskundig en vriendelijk! Ik kwam bij hem terecht vanwege rugklachten bij het wielrennen, die uitstralen naar mijn heup.Ik had er tijdens het hardlopen ook last van.

Wietske, Triatlete (sprint en kwart)

Helder, goed, kundig en betrokken

Marja, beginnende loper

Ik heb eindelijk het gevoel dat iemand mijn pijnklachten snapt en ze op de juiste manier behandelt.

Judith, 10 km loopster