Je voelt een zeurende uitstralende pijn aan de buitenzijde van de enkel tijdens het lopen en rennen.

Je bent niet gevallen. Je hebt niet je enkel verzwikt of verstuikt. Wat kan dat toch zijn?

Zeer waarschijnlijk heb je last van actieve triggerpoints in de spieren van het onderbeen. Kijk eens naar het plaatje en voel eens bij jezelf op de plaatsen waar een kruisje staat of je een scherpe pijn voelt. Als je er 15 seconden op blijft drukken, voel je dan die uitstralende pijn die zo herkenbaar is?

Geen zorgen, dat is heel goed en snel te behandelen zodat jij weer binnen een week kunt sporten. Het is namelijk zo dat je ergens teveel doet of de conditie van de spieren onvoldoende is waardoor er triggerpoints ontstaan. De spieren maken onderdeel uit van spierlijnen die over het gehele lichaam lopen. Door de gehele spierlijn na te lopen komt je er achter waar er nog meer spanning zit die van invloed kan zijn op het (telkens) terugkeren van je blessures.

Therapie moet gericht zijn op bestrijding en verlichting van de klacht van de primaire plek en in breder oogpunt vanuit de gehele functionele beweegketen die de pijn veroorzaakt.

Een sporttherapeut kan jou gericht advies geven wat je thuis kunt doen en je begeleiden in het herstellen van je klachten. Verder helpt hij je in het hervatten van je training en versterken van de spieren om de kans op blessures in de toekomst te helpen verkleinen.

Wil jij vandaag nog starten met afscheid nemen van je enkelklachten?

Ik denk dat je deze artikelen ook interessant zult vinden

Kun je Sporten met Blaren – Tips hoe je omgaat met blaren

Kun je Sporten met Blaren – Tips hoe je omgaat met blaren

Blaren ontstaan als acute reactie op plotselinge wrijving en druk op de huid en ontstaan vaak aan het begin van het seizoen of na een periode van rust.Blaren, niets is zo vervelend. Als we weer wat langer aan het sporten zijn verdedigt ons lichaam zich door de aanmaak...

Wat zijn verrekte of afgescheurde enkelbanden – Tips voor herstel

Wat zijn verrekte of afgescheurde enkelbanden – Tips voor herstel

Bij verrekte of afgescheurde enkelbanden scheuren ze in of zelfs helemaal  af. In de meeste gevallen verrek je de enkelbanden tijdens een verzwikking, verstuiking of kneuzing van de enkel. De banden die aan de voorzijde en buitenzijde van de enkel lopen worden...

Ook Blessurevrij Hardlopen?

Loop jij op dit moment regelmatig hard? Lukt het de laatste tijd niet meer vrijuit te genieten van het hardlopen? Of ben je nu wel pijnvrij maar ook juist heel erg blessure gevoelig?

Grote kans dat jij je lichaam niet op de juiste manier verzorgt. Neem je sport en je herstel serieus en zorg ervoor dat je blessurevrij door kunt blijven lopen.

Wil je weten hoe dat dan werkt? Meld je dan aan voor “Ontdek de wereld van het blessurevrij hardlopen”. Daarin laat ik zien hoe jij de kans op blessures aanzienlijk verkleind, veel meer resultaat kunt halen uit je huidige trainingen en met sprongen vooruit zult gaan in je sport.

Je hebt je met succes ingeschreven!