Een voetkneuzing is pijnlijk en ontstaat als er iets zwaars op je voet valt (of landt).

Een gekneusde of verstuikte voet komt vaak voor bij contact- en vechtsporten en bij hockey, voet-, volley- en basketbal. Denk aan een situatie waarin iemand op je voet of tenen landt of waarbij je zelf met je voet tegen iets of iemand aan schopt.

In de voet heb je meerdere gewrichtjes lopen waarin je een kneuzing kunt oplopen. Wist je trouwens dat een blauwe plek in een spier ook een vorm van een kneuzing is? Je herkent een kneuzing aan een lokale zwelling (het bekende ‘ei’), enkele dagen later gevolgd door een blauwe plek. Er is geen sprake van een breuk.

Therapie moet gericht zijn op bestrijding en verlichting van de klacht van de primaire plek en in breder oogpunt vanuit de gehele functionele beweegketen die de pijn veroorzaakt.

Een sporttherapeut helpt je in het hervatten van je training en versterken van de spieren om de kans op blessures in de toekomst te helpen verkleinen. Er is geen noodzaak om operatief in te grijpen omdat je lichaam zelf in staat is deze pijnklachten aan te pakken.

Wil jij vandaag nog starten met afscheid nemen van je Enkelklachten?

Ik denk dat je deze artikelen ook interessant zult vinden

Kun je Sporten met Blaren – Tips hoe je omgaat met blaren

Blaren ontstaan als acute reactie op plotselinge wrijving en druk op de huid en ontstaan vaak aan het begin van het seizoen of na een periode van rust.Blaren, niets is zo vervelend. Als we weer wat langer aan het sporten zijn verdedigt ons lichaam zich door de aanmaak...