Blaren ontstaan als acute reactie op plotselinge wrijving en druk op de huid en ontstaan vaak aan het begin van het seizoen of na een periode van rust.

Blaren, niets is zo vervelend. Als we weer wat langer aan het sporten zijn verdedigt ons lichaam zich door de aanmaak van eelt.

Hoe kan het dan toch dat ik blaren krijg? Vaak krijg je blaren als je sokken nat zijn geworden. Door de wrijving van de vochtige sokken beginnen je tenen of je hak met de schoen langs elkaar te glijden en ontstaan blaren. Tijdens het sporten kun je hier niet veel tegen doen. Wel is het aan te raden om goed sluitende en waterafvoerende schoenen en ademende sokken te dragen.

Therapie moet gericht zijn op bestrijding en verlichting van de klacht van de primaire plek en in breder oogpunt vanuit de gehele functionele beweegketen die de pijn veroorzaakt.

Een sporttherapeut is goed in staat je hierin te begeleiden en de pijnklachten aan de rug een halt toe te roepen en verminderen. Er is geen noodzaak om operatief in te grijpen omdat je lichaam zelf in staat is deze pijnklachten aan te pakken.

Ik denk dat je deze artikelen ook interessant zult vinden

Wat zijn verrekte of afgescheurde enkelbanden – Tips voor herstel

Bij verrekte of afgescheurde enkelbanden scheuren ze in of zelfs helemaal  af. In de meeste gevallen verrek je de enkelbanden tijdens een verzwikking, verstuiking of kneuzing van de enkel. De banden die aan de voorzijde en buitenzijde van de enkel lopen worden...

Ook Blessurevrij Hardlopen?

Loop jij op dit moment regelmatig hard? Lukt het de laatste tijd niet meer vrijuit te genieten van het hardlopen? Of ben je nu wel pijnvrij maar ook juist heel erg blessure gevoelig?

Grote kans dat jij je lichaam niet op de juiste manier verzorgt. Neem je sport en je herstel serieus en zorg ervoor dat je blessurevrij door kunt blijven lopen.

Wil je weten hoe dat dan werkt? Meld je dan aan voor “Ontdek de wereld van het blessurevrij hardlopen”. Daarin laat ik zien hoe jij de kans op blessures aanzienlijk verkleind, veel meer resultaat kunt halen uit je huidige trainingen en met sprongen vooruit zult gaan in je sport.

Je hebt je met succes ingeschreven!