Een golfersarm of golferselleboog is een ontsteking aan de binnenzijde van de elleboog.

In de meeste gevallen is er sprake van een lokale overbelasting rondom het gewricht van elleboog en langs het bovenste gedeelte van de onderarm. De pijn concentreert zich rondom de binnenkant van de elleboog zelf en kan uitstralen naar de onderarm en de hand. Door inspanning van de spieren of na afloop van een dag werk kan de pijn het hevigst zijn. Een golfersarm komt vaak voor bij werpers en bij racketsporters.

Indien je last hebt van één van de volgende punten is het verstandig vroegtijdig een afspraak te maken bij een sporttherapeut om ergere klachten te voorkomen:

• Het tegen weerstand in buigen van de pols is pijnlijk
  • Onderhands dragen of tillen is pijnlijk (boodschappen tas)
  • Het tegen weerstand kantelen van de pols is pijnlijk, zoals bij drinken uit een glas.

Therapie moet gericht zijn op bestrijding en verlichting van de klacht van de primaire plek en in breder oogpunt vanuit de gehele functionele beweegketen die de pijn veroorzaakt.

Een sporttherapeut is goed in staat je hierin te begeleiden en de pijnklachten aan de rug een halt toe te roepen en verminderen. Er is geen noodzaak om operatief in te grijpen omdat je lichaam zelf in staat is deze pijnklachten aan te pakken.

Wil jij vandaag nog starten met afscheid nemen van je Elleboogklachten?

Ik denk dat je deze artikelen ook interessant zult vinden

Wat is een Tennisarm of Tenniselleboog – Tips en Adviezen

Een tennisarm of tenniselleboog is een ontsteking aan de buitenzijde van de elleboog.De medische term is Epicondylitis Lateralis Humeri. In de meeste gevallen is er sprake van een lokale overbelasting rondom het gewricht van elleboog en langs het bovenste gedeelte van...