Een golfersarm of golferselleboog is een ontsteking aan de binnenzijde van de elleboog.

In de meeste gevallen is er sprake van een lokale overbelasting rondom het gewricht van elleboog en langs het bovenste gedeelte van de onderarm. De pijn concentreert zich rondom de binnenkant van de elleboog zelf en kan uitstralen naar de onderarm en de hand. Door inspanning van de spieren of na afloop van een dag werk kan de pijn het hevigst zijn. Een golfersarm komt vaak voor bij werpers en bij racketsporters.

Indien je last hebt van één van de volgende punten is het verstandig vroegtijdig een afspraak te maken bij een sporttherapeut om ergere klachten te voorkomen:

• Het tegen weerstand in buigen van de pols is pijnlijk
  • Onderhands dragen of tillen is pijnlijk (boodschappen tas)
  • Het tegen weerstand kantelen van de pols is pijnlijk, zoals bij drinken uit een glas.

Therapie moet gericht zijn op bestrijding en verlichting van de klacht van de primaire plek en in breder oogpunt vanuit de gehele functionele beweegketen die de pijn veroorzaakt.

Een golfersarm of golferselleboog is een pijnklacht aan de binnenzijde van de elleboog (met de handpalm naar voren gericht). De medische term is Epicondyitis Medialis Humeri. Dat staat voor een ontsteking aan de binnenzijde van de elleboog.

• Het tegen weerstand in buigen van de pols is pijnlijk
  • Onderhands dragen of tillen is pijnlijk (boodschappen tas)

Wil jij vandaag nog starten met afscheid nemen van je Elleboogklachten?